Aktualizacja opisu zwrotów aplikacji do AppStore/MacAppStore/iTunesStore

Ponad rok temu we wpisie Zwrot aplikacji do AppStore/MacAppStore/iTunesStore opisywałem Wam jak najwygodniej i najszybciej „oddać” zakupiony program,, który np. nie jest dostępny dla naszych technologii asystujących, i w ten sposób odzyskać wydane pieniądze. Jak się jednak okazuje, w międzyczasie Apple nieco zmieniło zasady zwrotów zakupionych aplikacji,, znacząco ułatwiając i upraszczając ten proces. Poniżej publikuję nowy opis przygotowany dla Was przez Adriana.


Aktualnie, tak jak miało to miejsce wcześniej, po dokonaniu zakupu w AppStore/MacAppStore/iTunesStore, na nasze konto poczty elektronicznej otrzymujemy e-mail w którym znajduje się odnośnik „Zgłoś problem”. Jeśli dany program nie spełnił naszych oczekiwań, np. w zakresie jego dostępności, możemy go zwrócić klikając właśnie w ten link. Po jego aktywowaniu otwiera się strona z listą zakupionych aplikacji. I teraz jeśli chcemy zwrócić jeden z wyświetlonych programów to:

  1. Pod aplikacją do zwrotu klikamy zgłoś problem.
  2. Z listy pod przyciskiem wybierz problem wybieramy „Chcę anulować ten zakup””
  3. Teraz poniżej ponownie klikamy „Anuluj zakup przycisk”
  4. Nie trzeba opisywać żadnego problemu.
  5. Po tych zabiegach pojawia nam się komunikat że zakup zostanie zrefundowany i klikamy gotowe.
  6. I już na sam koniec otrzymujemy maila o treści:

    Zgłoś problem
    Potwierdzenie anulowania
    Witaj „użytkownik”!
    Otrzymaliśmy prośbę o anulowanie zakupu rzeczy „nazwa programu” dokonanego w dniu „data”. Zwrot środków za tę aplikację powinien dotrzeć w ciągu od pięciu do siedmiu dni roboczych.
    Z wyrazami szacunku,
    Zespół App Store”

A ja z podziękowaniem dla Adriana za czujność i nową instrukcję, życzę Wam udanych zwrotów.