Ponad rok temu we wpisie Zwrot aplikacji do AppStore/MacAppStore/iTunesStore opisywałem Wam jak najwygodniej i najszybciej „oddać” zakupiony program,, który np. nie jest dostępny dla naszych technologii asystujących, i w ten sposób odzyskać wydane pieniądze. Jak się jednak okazuje, w międzyczasie Apple nieco zmieniło zasady zwrotów zakupionych aplikacji,, znacząco ułatwiając i upraszczając ten proces. Poniżej publikuję nowy opis przygotowany dla Was przez Adriana.
Aktualnie, tak jak miało to miejsce wcześniej, po dokonaniu zakupu w AppStore/MacAppStore/iTunesStore, na nasze konto poczty elektronicznej otrzymujemy e-mail w którym znajduje się odnośnik „Zgłoś problem”. Jeśli dany program nie spełnił naszych oczekiwań, np. w zakresie jego dostępności, możemy go zwrócić klikając właśnie w ten link. Po jego aktywowaniu otwiera się strona z listą zakupionych aplikacji. I teraz jeśli chcemy zwrócić jeden z wyświetlonych programów to:
- Pod aplikacją do zwrotu klikamy zgłoś problem.
- Z listy pod przyciskiem wybierz problem wybieramy „Chcę anulować ten zakup””
- Teraz poniżej ponownie klikamy „Anuluj zakup przycisk”
- Nie trzeba opisywać żadnego problemu.
- Po tych zabiegach pojawia nam się komunikat że zakup zostanie zrefundowany i klikamy gotowe.
- I już na sam koniec otrzymujemy maila o treści:
Zgłoś problem
Potwierdzenie anulowania
Witaj „użytkownik”!
Otrzymaliśmy prośbę o anulowanie zakupu rzeczy „nazwa programu” dokonanego w dniu „data”. Zwrot środków za tę aplikację powinien dotrzeć w ciągu od pięciu do siedmiu dni roboczych.
Z wyrazami szacunku,
Zespół App Store”
A ja z podziękowaniem dla Adriana za czujność i nową instrukcję, życzę Wam udanych zwrotów.