Ustawianie autorespondera w aplikacji Microsoft Teams

Temat automatycznych powiadomień o nieobecności okazał się dla Was na tyle interesujący, że zaczęły do mnie trafiać podchwytliwe pytania z nim związane. Jednym z nich było: „A jak z VoiceOver ustawić autoresponder w Teams?”. No cóż… Nie wiedziałem, ale się dowiedziałem i teraz mogę się z Wami podzielić tą wiedzą. 🙂

Ustawienia Microsoft Teams. Rozwinięta karta Ogólne. Widoczna pozycja Poza biurem z komunikatem: zaplanowano przebywanie poza biurem.

Wiadomość o nieobecności w aplikacji Microsoft Teams

W tym miejscu koniecznie muszę zauważyć, że jeśli korzystasz z konta pocztowego Exchange, a w Teams logujesz się tym właśnie kontem, to informacja o nieobecności ustawiona wcześniej w programie Microsoft Outlook będzie widoczna także w komunikatorze Teams. W drugą stronę działa to dokładnie tak samo. Przy konfiguracji autorespondera w Teams pojawia się następująca informacja: „Twoja wiadomość zostanie wyświetlona, gdy użytkownicy skontaktują się z Tobą w aplikacji Teams lub otworzą Twój profil. Zostanie ona również wysłana jako odpowiedź automatyczna w programie Outlook”.

Jeśli jednak nie korzystasz z poczty Exchange, na Teams logujesz się innym kontem, a o nieobecności informować chcesz jedynie osoby, z którymi kontaktujesz się poprzez komunikator Microsoft Teams, to już podpowiadam jak tego dokonać.

  1. Uruchom aplikację Microsoft Teams – w dowolnej wersji – Classic, Work and School itp.
  2. Otwórz Ustawienia. Albo korzystając ze skrótu klawiszowego (w systemach macOS jest to Command + przecinek), albo z menu wybierając Ustawienia.
  3. Upewnij się, że zakładka Ogólne jest zaznaczona. Jeśli nie jest, to ją zaznacz.
  4. Przejdź poprzez poszczególne opcje, aż do pozycji Poza biurem. Jeśli nie masz jeszcze włączonego autorespondera, to będzie tam wyświetlana informacja: Zaplanuj przebywanie poza biurem. Jak go już włączysz, to zmieni się ona na: Zaplanowano przebywanie poza biurem.

    Aby włączyć autoresponder, aktywuj przycisk anonsowany przez VoiceOver jako Widok.

  5. Przestaw przycisk Włącz odpowiedzi automatyczne na pozycję Włączone.
  6. W polu edycyjnym anonsowanym przez czytnik ekranu jako Wiadomość dotycząca przebywania poza biurem wprowadź informację, jaką chcesz automatycznie rozesłać do osób, z którymi współpracujesz, lub się uczysz.
  7. Jeśli chcesz, aby informacja o twojej nieobecności wyświetlała się także osobom próbującym się z tobą skontaktować także spoza twojej firmy, szkoły lub uczelni, to musisz zaznaczyć pole wyboru – Wysyłaj odpowiedzi poza moją organizację.

    Gdy zdecydujesz się na zaznaczenie tego pola, to do wyboru będziesz mieć jeszcze dwie opcje. Wysyłania powiadomień tylko do osób z listy twoich kontaktów, albo do wszystkich osób, od których otrzymasz jakąkolwiek wiadomość.

    Obojętne którą z tych dwóch opcji wybierzesz, w kolejnym polu edycyjnym musisz wprowadzić treść wiadomości dla osób spoza twojej organizacji.

  8. I jeśli chcesz, aby twoja wiadomość rozsyłana była aż do chwili, gdy zmienisz zdanie, to wystarczy w tym momencie kliknąć przycisk Zapisz.
  9. Jeśli jednak chcesz informować o swojej nieobecności tylko w określonym czasie, to zaznacz opcję: Wysyłaj odpowiedzi tylko w danym czasie.

    Po jej zaznaczeniu, na ekranie pojawią się przyciski służące do ustawiania dat i godzin rozpoczęcia oraz zakończenia informowania o nieobecności.

    Teams. Widok ustawień sekcji Poza Biurem. Autoresponder jest włączony, pola edycyjne wiadomości wypełnione, a daty i godziny wysyłki ustawione.

    Gdy klikniesz w przycisk daty, otwarty zostanie kalendarz, po którym poruszasz się strzałkami kursora, a wyboru konkretnego dnia dokonujesz klawiszem enter.

    Godziny możesz zmieniać strzałkami w górę i dół, co 30 minut. Wybór także zatwierdzasz enterem.

  10. Gdy już wszystko ustawisz, kliknij przycisk Zapisz.

Od tej pory informacja o twojej nieobecności wyświetlana będzie wszystkim osobom, które będą próbowały się z tobą skontaktować przez Teams.

Podobnie jak w przypadku autorespondera w Microsoft Outlook, jeśli automatyczne powiadomienia ustawione zostały na konkretny okres, to nie musisz nic więcej robić. Ich wysyłka zakończy się we wskazanym terminie.

Z kolei jeśli ustawiona została wysyłka bezterminowa, to aby ją wyłączyć musisz ponownie wejść w Ustawienia, kartę Ogólne, aktywować przycisk Widok przy opcji Poza biurem i przestawić przełącznik Włącz odpowiedzi automatyczne na pozycję Wyłączone.

Mam nadzieję, że teraz już nie będziecie mieli żadnych problemów z informowaniem w komunikatorze Microsoft Teams o waszej nieobecności. 🙂