Pierwsze kroki zawsze są najtrudniejsze i nawet taka prosta czynność jak dodanie nowego konta pocztowego, może początkowo nastręczyć sporo trudności. Mam więc nadzieję, że ta krótka demonstracja ułatwi Wam stawianie tych pierwszych kroków z VoiceOver w systemie macOS.
Zacznę jednak od opisu, a później sami będziecie mogli sobie obejrzeć jak ja to robię w opublikowanym poniżej nagraniu.
Na początku, oczywiście w systemie macOS, otwieramy aplikację Mail, a następnie:
- Otwieramy Preferencje naciskając Command+,
- Aktywujemy zakładkę Konta i klawiszem tabulatora przechodzimy na tabelę o nazwie Konta Internetowe..
- Dalej przechodzimy tabulatorem na dwuelementową pozycję Nowe konto / Usuń konto. Jeśli domyślnie staniemy na elemencie Usuń konto, strzałką w lewo lub prawo zmieniamy to ustawienie na Nowe konto i naciskamy Enter lub VO+spacja.
- Teraz z tabeli wybieramy rodzaj interesującego nas konta, lub klikamy w pozycję Inne konto pocztowe.
- Po zaznaczeniu wybranej opcji, klikamy w przycisk Dalej.
- W kolejnym kroku podajemy niezbędne dane, jak nazwa konta, adres e-mail i hasło. Na koniec potwierdzamy całość przyciskiem Zaloguj Się.
- Gdy system nas zaloguje, poprosi abyśmy wybrali aplikacje, których będziemy chcieli używać z tym kontem. Możemy tam zaznaczyć takie opcje jak Mail, Notatki, Kalendarz itp. itd. Ich ilość oraz rodzaj zależą od usługodawcy, u którego mamy konto poczty elektronicznej.
- Całość finalizujemy naciśnięciem przycisku Gotowe.
Konto już mamy dodane. Teraz należy się jeszcze tylko upewnić, czy wszystkie dane serwerów zostały prawidłowo wprowadzone. Nie zawsze program Mail jest w stanie zaimportować wszystkie niezbędne informacje. Dotyczy to w szczególności serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej.
Aby sprawdzić ustawienia serwerów dla danego konta, w aplikacji Mail należy:
- Otworzyć Preferencje, naciskając Command+,
- Aktywować zakładkę Konta i klawiszem tabulatora przejść na tabelę o nazwie Konta Internetowe..
- Dalej tabulatorem przejść na pozycję Dane konta i zmienić ją strzałkami w lewo/prawo na Ustawienia Serwera.
- Teraz przy pomocy szybkiej nawigacji, idąc w prawo, należy wypełnić wszystkie pola, nawet te niewymagane. Oznacza to, że w oba pola użytkownik wpisujemy cały nasz adres e-mail, oraz nasze hasła w oba pola do tego przeznaczone. Pilnujemy również aby adresy serwerów znalazły się na swoim miejscu. Gdy tego wszystkiego dokonamy, wystarczy zamknąć Preferencje skrótem Command+w.
Brzmi skomplikowanie? Tylko z pozoru. Na poniższym nagraniu możecie zobaczyć jak ja to robię.
Obejrzyj film
Aby śledzić kolejne nowości video, pojawiające się w Mojej Szufladzie, wystarczy odwiedzić mój kanał w serwisie YouTube i kliknąć przycisk Subskrybuj. Od tej pory, jeśli niczego nie zmienialiście w ustawieniach, będziecie otrzymywać powiadomienia o nowych filmach publikowanych w Mojej Szufladzie.
A jeśli mielibyście jakieś pytania lub propozycje na kolejne filmy tego typu, dajcie proszę znać w komentarzach lub na mojego maila.