Ponieważ ten temat w formie pytań przewija się bardzo często, poniżej zamieszczam krótką instrukcję jak w czterech małych krokach poprosić Apple o zwrot pieniędzy wydanych na dowolny program.
Od czasu do czasu zdarza się tak, że zakupiona przez nas w AppStore, MacAppStore czy iTunesStore aplikacja okazuje się być niedostępna lub z innych przyczyn nam nie odpowiada, np. program samoczynnie się zamyka. W takiej sytuacji możemy bardzo łatwo zwrócić się do Apple o zwrot naszych pieniędzy.
Najszybsza i najprostsza metoda wnioskowania o zwrot wydanych środków opiera się na fakturze, którą otrzymujemy drogą elektroniczną od Apple.
Po każdorazowym zakupie w AppStore lub iTunesStore na nasze konto poczty elektronicznej powiązanej z Apple ID przychodzi e-mail o temacie „Twoja faktura z firmy Apple”. Ma to miejsce z reguły jeden lub dwa dni robocze po dokonaniu przez nas feralnego zakupu.
Krok 1
Po otrzymaniu wspomnianej faktury, otwieramy e-mail i odszukujemy w nim następujący fragment:
„Aby anulować zakup w ciągu 14 dni od otrzymania tej faktury, wybierz jedno z następujących rozwiązań: zgłoś problem lub skontaktuj się z nami„.
Każde z zaproponowanych rozwiązań jest aktywnym odnośnikiem w który wystarczy kliknąć. My klikamy w „Zgłoś problem”.
Krok 2
W przeglądarce internetowej otworzy nam się strona z formularzem anulowania transakcji. zakupu
W formularzu naciskamy przycisk – „Wybierz problem” i z dostępnej listy wskazujemy najbardziej pasującą do naszego problemu opcję.
W dalszej części formularza jesteśmy proszeni o krótki opis naszego problemu. Niestety, tekst musi być w języku angielskim. Na szczęście może być krótki i jeśli nasz problem dotyczy dostępności to może brzmieć np. tak:
This app is not accessible and I can not use it with VoiceOver screenreader.
Po zamieszczeniu opisu problemu klikamy przycisk „Wyślij”.
Krok 3
Zwyczajowo w tym momencie otrzymamy jeszcze następujące ostrzeżenie:
„W przypadku prośby o zwrot środków za ten zakup po zrealizowaniu zwrotu nie będziesz otrzymywać przyszłych uaktualnień oprogramowania”.
My konsekwentnie klikamy przycisk „Poproś o zwrot środków”.
Krok 4
Na ostatnim etapie powinniśmy otrzymać informację:
„Metoda płatności została zrefundowana na potrzeby tego zakupu„.
Klikamy przycisk „Gotowe” i czekamy na zwrot środków na naszą kartę kredytową.
Alternatywa
Gdybyśmy przeoczyli e-mail z fakturą, skasowali go lub nie mieli dostępu do poczty elektronicznej, aplikację możemy zwrócić w ten sam sposób korzystając z historii zakupów dostępnej po zalogowaniu z poziomu iTunes. To jednak wymaga trochę więcej klikania a do tego nie wszyscy lubią sam iTunes. Mnie osobiście metoda z fakturą na maila wydaje się znacznie prostsza i szybsza.